BÁSNIČKY O PSECH

28.02.2011 17:18

 Pes věrný a nezávislý

Kokršpaněl si svou hedvábnou srstí, dlouhýma spadajícíma ušima a smutným pohledem dobyl celé generace. Už W.Shakespeare roztáhl při pohledu do melancholických očí španěla a vyjádřil to ústy Heleny ve Snu noci svatojánské.

Já jsem tvůj pes, tak bij mě jako psa

a já se k tobě, pane, budu lísat.

Bij mě a mlať a šlehej, odkopni,

jenom mi nebraň, abych - nehodná -

směla tě aspoň z dálky sledovat.

 

Kokři

To jsou pejsci hraví

sem a tam si pobíhají.

Kostičky i papuče

tahají si z gauče.

 

Rozhovor s kokršpanělem

Jak to Mluvíš?

Kokršpanělštinou?

Tuhle řeč já neznám -

neovládáš jinou?

Kdyby ses líp učil -

hromy blesky.

Mohl jsem dnes mluvit

mluvit kokrčesky.

 

 

Psí písnička

Jak ví jistě mnohý

(nebo aspoň tuší):

Pes má čtyři nohy,

ocásek a uši.

Doma pod piánem

kouká na člověka,

nebo před svým pánem

vrtí se a štěká.

Když jde na procházku

(jestli neuteče),

vzadu na provázku

po světě nás vleče.

 

Blues pro cizího pejska

 Odkládám masku cynického hejska,

hochštaplera a frejíře,

zpívám blues pro cizího pejska,

písničku pro zvíře.

Jen jednou v noci jsem ho tajně hladil,

vlněnou srst a hebkou pleť,

Nikomu jsem to zatím neprozradil,

až teprv teď.

Hladil jsem pejska do bílého rána,

až se nám z toho chtělo spát,

a to jsem věděl, že má pána,

kterej by asi nebyl rád.

Pejsek mou ruku trpělivě snášel

a já hlupák měl závratě,

bylo mi jako bych se vznášel

až k bleděmodré podstatě.

A od tý doby se mi pořád stejská

a hlasem svůdně hovězím

zpívám blues pro cizího pejska.

A vím, že zvítězím.

 

Tati, kup mi pejska

Tati, kup mi pejska !

Nejlepší je štěně.

Budu ho brát na procházku,

třeba stokrát denně.

Naučím ho štěkat -

pro mě to nic není.

On mi bude na oplátku

radit při učení.

 

 Pes nečeká

Pes nečeká, až skončí TV story,

chce vyvenčit, a právě teď.

Neřeší krize, kašle na rozpory,

na něž svět hledá odpověď.

Značkuje rohy, namlouvá si fenky,

a věří očím, uším, čenichu.

Spolehá na ně víc než na domněnky.

Neřády pozná po čichu.

Má tě rád jen tak, prostě proto, že jsi.

Štěkotem plaší frustrace a stresy,

aby ti bylo veselo.

A když se skloníš a tvář olízne ti,

zasteskne se ti náhle po dítěti,

které už dávno dospělo.

 

 Óda na psy

I když se psí rasy pletou -

- však je jich také víc než dost,

zkusím to říci jednou větou:

Hafani jsou tu pro radost.

Pořiďte si psa nebo fenu -

polidští děti, ba i vás.

Dopřejte si ho za odměnu

a život bude plný krás.

 

 Bernardýnům  třikrát sláva!

Když je sníh a led a jíní,

jásá srdce bernardýní.

V zimě ba i na jaře

zachraňuje lyžaře.

Vyčmuchá je pod lavinou,

nebojte se - nezahynou.

Vyhrabe je, přinese,

je to jeho profese.

Neřeční a rovnou jedná,

je to práce zodpovědná.

 Nabídne jim horký grog,

ať jim zpevní vratký krok.

Každou zimu se to stává -

bernardýnům třikrát sláva!

Připijeme jim na zdraví,

že jsou na nás laskaví.

 

Reklamní říkadlo

Haf a haf a hafani

mají srdce na dlani.

Nad hafany prostě není,

vyléčí vás z odcizení.

Naučí vás milovat,

silou mnoha kilowatt.

 

Zpět

Vyhledávání

© 2011 Všechna práva vyhrazena.